3 juli 2009

Sämässtär!

Äntligen har vecka väntan tagit slut. Nu stundar lite lata dagar. Sömnkontot ska fyllas på och prinsessorna är hemma från kollot!
Brunbrända och fina klev de av bussen. Frk Lugn blev så där larvigt sentimental och fällde några glädjetårar mitt i kramkalaset. Vilken toppenvistelse de haft på västkusten. De sista dagarna har jag allt längtat lite efter de små liven.

Stora H pratade oavbrutet om allt som hänt medan lilla h var lite ledsen över att allt var över. Hon har återfunnit tjejkompisen från förra årets kollo. Nu ska vi hålla kontakten med N från Åsbro och hennes familj.

En mamma kom rusande och ville ha vårt telefonnummer, för hennes son hade fattat tycke för lilla h. Hepp! Ska det redan börja? lilla h hävdar dock att de bara är polare.

Det är nästan så jag vill skruva tiden tillbaka och också vara kollobarn. Eller finns det vuxenkollo?

4 kommentarer:

Homer S Albert sa...

Hello.
Vuxenkollo.............?
Nästan varje helg under sommarhalvåret känns det som.
Bara kroppen hänger med,hojen hänger ihop och plånboken är någorlunda fylld.
See you on the (någorlunda) open road.

FrkLugn sa...

Ahh, du tänker såå ... att bikerhelgerna kan vara karaktärsdanande och uppbyggliga?

Nästa ställe jag fäller ner fotstödet blir i på Bluesfesten i Åmål. Ska göra något lite annorlunda, uppleva bardisken från insidan. Giddy up!

Hilsen till frugan!

hugahog sa...

Från insidan! Vad har hänt, har de glömt att låsa????

FrkLugn sa...

Hugahog: Jag skötte mig väl förra året eftersom jag släpps in även i år. Tycker att ni ska åka dit i helgen.