26 juli 2009

Alternativ festivalhelg

Att ha med prinsessorna ute i fält gick ungefär som förväntat. Husvagnen backades på plats, justerades in och tältet restes med ivrigt deltagande. S, R och Frk Lugn satt utanför vagnen och småmystes med vin och White Russian. Broder T sällskapade bara. Kvällsmaten åts inne husvagnen under lite gemytlig trängsel. Jag gjorde en liten runda på campingen och hittade på hojkamraten C med sällskap, de hade varit på plats sedan torsdagen.

Att kolla in banden gick väl så där. De hade inte så mycket ro att stå still och lyssna. Ganska snart satt de i husvagnen och ritade. lilla h oroade sig över att mamma skulle bli full. De har knappt sett mig salongsberusad. Brukar sköta sånt på den barnfria planhalvan. Inser nu att det kanske ingår i barndomen att se sina päron ta ett glas nån gång ibland så det inte blir så stor affär av det hela.

Bajamajor är en sak man måste palla med på festival, lilla h stod pall

Framår midnatt var det dags att få dem att somna, inte det lättaste när banden spelade för fullt. Med hjälp av öronproppar så törnade de in lagom så vi kunde se Refreshments gig. De var som vanligt tighta och bra. Kanske lite rutinmässiga, som ett av Sveriges flitigast turnerande band, så kanske man inte kan förvänta sig några explosioner. Kerrie Rucker var också bra, de andra banden missade jag nästan helt.

Kellie Rucker och Pelle Lindberg band

Sovmorgon var inte att tala om. Vid åttarycket hoppade prinsessorna i Väringen medans mamma satt på bryggan och längtade efter frukost.

1 kommentar:

Susanne sa...

Hur får du bilderna där du vill ha dem, när jag lägger in den hamnar de överst och jag får inte dit nån text över ens om jag börjar med bilder. Kan vi ha kurs nån dag du o jag?