18 juli 2009

Porr!

Kaninen Stampe kommer inte att dö okysst som jag oroat mig för. Det är en seg jäkel. Frk Lugn trodde dvärgkaniner hade en livslängd på tre - fyra år. När han flyttade in var han redan tre år fyllda. Jag kalkylerade lite krasst med att vara kaninmatte i högst ett år. Nu är han inne på sitt femte år i hos oss. Still going strong.

Bunny, en grå, väldigt villig hona är på besök. Hon behöver lite nya gener till sina kommande avkommor. Då Stampe är en fin vit kanin så fick jag frågan om Stampe kunde ställa upp och dela med sig av sina praktgener. Självklart blev svaret. Om han så dör på kuppen efter år av leda i sin bur så dör han nog iallafall lycklig. En grande finale så att säga.

Efter några minuters presentation med burgallret mellan sig blev broder T lite otålig. - Släpp ihop dem så jag får se om det händer något innan jag åker hem och kollar speedway på teve, sa han förväntansfullt.

Den lilla slinkan släpptes in, och fortare än en gris blinkar var de igång. Jädrar vilket tempo! Efter vad jag tror var en korrekt fortplantingsakt kaniner emellan så bytte de roller. Bunny satte på Stampe från alla håll i samma rasande tempo som premiärskjutet. Ungarna tjöt av skratt, jo brorsan med.

Efter en halvtimme låg båda två utslagna. Barnen sjöng lite bröllopssånger och fixade till gigantiska maskrosblad åt de nygifta att smaska på. Kanske lite fel ordning. Men som sagt, Bunny var ju inte oskuld.

Kommer jag få militanta djurrättsaktivister på mig nu när jag sprider kaninporr på nätet?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Fruktansvärt osmakligt och hemskt, med barnen som åskådare. FrkLugn kan förvänta sig ett besök av socialtjänsten tämligen omgående.

Vän av ordning.

Eddie sa...

Tog de en cigg efteråt?

FrkLugn sa...

Vän av ordning: Synd att soc inte gjorde en akututryckning idag och gjorde ett omhändertagande. Jag hade underkastat mig med glädje. ^^

FrkLugn sa...

Eddie: Cigg? Nope, dom är ju renlevnadskaniner, käkar bara ekologiskst. Tur det, det hade gått åt några paket som de håller på.