14 juli 2009

Oönskat besök

Tänk om man kunde NIXA sin ytterdörr. Läste i NA att 1,8 miljoner svenskar har anslutit sig till Nix-registret. Örebro län låg strax efter Norrbottningarna och dalafolket i topp bland de som inte vill ha massa försäljare ringandes i tid och otid.
Frk Lugn var nog bland pionjärerna, är nixad sedan många år. De enda som ringer och tjatar nuförtiden är såna som jag redan ger mina pengar till. Några gånger om året ringer Telia och vill prångla på mig massa tevekanaler men dem brukar jag kunna hålla stången.

Värre är när det står någon kuf på farstbron och vill kränga på mig kokosbollar, tavlor eller det värsta, någon skruvad religion!

Det var vad som hände idag, jag hade inte ens hunnit kränga av mig skinnstället innan några JV-muppar började tjata.
- Ser ni inte de tre sexorna på dörren, frågade jag och försökte se så jävlig ut som möjligt.
- Aj fan, de har nog blekts bort, jag ska genast rita dit några nya, avslutade jag och drog igen dörren.
Jag har inte haft 666 på dörren. Anser mig bara vara lite lagom 333. Men en liten skylt ska nog upp på dörren. Nånting i den här stilen:

Inga kommentarer: