12 juli 2009

Eddie

Frk Lugn stod i baren när väldigt färgglad figur dök upp och presenterade sig som bloggkamraten Eddie. Det är Broder T:s hifikamrat som även jag lärt känna via hans kapellblogg. Egentligen skulle han stannat hemma i sitt kapell med sin kilt och pilt men tydligen så blev han partysugen och ändrade sina planer. Det var jättekul att träffa Eddie live även fast vi inte hann prata så mycket då det var många som ville köpa öl. Eddie dök upp regelbundet i baren, glad som ett durspel. Tydligen gjorde hans outfit succé.

När vi slutat vårt pass i baren var det dags att sätta sig i bilen och åka hem mötte jag Eddie vid entrén. Då var han ännu gladare. Så glad att vakterna inte riktigt ville släppa in honom.


2 kommentarer:

Eddie sa...

Huvvaligen!

Jag smet in ändå. Det blev ännu "blötare" senare på kvällen kan jag försäkra dig. Vaknade i alla fall i bilen som jag skulle men minns tyvärr inte hur jag hamnade där.

Detta var väl sommerens rotblöta för min del. Synd bara att den skulle sammanfalla med bluesfestivalen, 380 kr i inträde och duktiga bluesartister som jag inte minns...

FrkLugn sa...

Haha! Din stolle! Såna där rotblötor ska man ordna på hemmaplan, helst under uppsyn av någon vuxen.
Hursomhelst är det skönt att se att du lever och kom hem i någorlunda skick.
Du såg iallafall ut som du hade kul när vi åkte. Synd att jag inte kunde stanna kvar och styra upp situationen lite.