16 juli 2009

Besiktad och godkänd

Frk Lugn var på bilprovningen och besiktade hojen på lunchen. Det gick på rekordfart, in och ut på 10 minuter blankt. Nästan så jag kände att alla viktiga kontrollpunkter inte riktigt blev genomförda. Fick själv påpeka att det gnisslade lite från framgaffeln men bektningsgubben hade inga direkta svar på vad det kan vara.

När det gäller hojen vill man ju verkligen få ett kvitto på att den är trafiksäker. Medans jag väntade utanför på att reg. numret skulle dyka upp på displayen kom jag på att hojen inte har något namn. Möjligtvis smatterknarren, men nu smattrar och smäller den ju inte lika mycket.

Ett engelskt namn borde den ju ha. Smakar lite på Rupert, Malcolm och Angus. Hardy är ju ett jäkligt ruggligt namn men det är engelskt och betyder stark vän. Hardy Hoj. Smakar lite och känner att det känns mer personligt än TSH 061.

Appropå registreringsnummer så fick vi ta ställning till om kombinationen EVILONE kan godkännas som personlig skylt. Chefen C kallade ihop oss 4 själar som är på plats till ett snabbråd. Resultatet blev 2-2. Kan det väcka anstöt? Jag var för att släppa igenom den. Tycker personligen att vi kan släppa igenom det mesta. Det måste väl vara upp till skyltägaren att stå för sina val. Så är det i USA. Ibland slinker ju ganska märkliga namn igenom. Det finns ju ingen människa som kan ha fullständig koll på alla förkortningar som finns.

2 kommentarer:

hugahog sa...

Har varit till bilprovningen idag med min Dnepr. Blankt papper!!!!
Undrar hur han tänkte?????

FrkLugn sa...

Nice!
Du fladdrade väl med ögonfransarna...