10 december 2012

Ganska så packad

I morgon eftermiddag styr vi mot Märsta för att träffa J:s föräldrar och övernatta hos dem då flyget går  vid halv nio på morgonen. Ikväll har vi packat och det gick bra med två väskor av det lite större slaget samt två mindre. Det går ju inte åt så mycket kläder när det är 26-27 grader på dagen och runt 23 på nätterna.

Nu är jag trött som bara den. Somnade jättesent inatt. Gjorde misstaget att somna till när vi skulle titta på en film. Jag låg och snurrade till klockan var över två. Ont i halsen har jag också och jag började tänka på ett hastigt påkommet möte på jobbet.

Vår lilla grupp fick kallelse i fredags eftermiddag och redan på måndagmorgonen så ville våra närmaste chefer träffa oss. Ingen agenda eller någon indikation på vad mötet skulle avhandla. Att chefen blivit hastigt kallad till ett möte i Stockholm, för att träffa vår GD, sent på fredagseftermiddagen fick mig att sätta igång alla möjliga konspirationsteorier. Man är inte så listig mitt i natten.

Nåväl, det var på det stora hela ganska goda nyheter de hade att komma med i morse. Vad det leder till visar sig nästa år.

Nu ligger mitt fokus mest på att få en skön semester i värmen. Komma hem pigg och utvilad lagom till julledigheten.

1 kommentar:

Trajjamajja sa...

Hoppas ni haft det jättebra på resan!